Special collection already available.

 Read more ...

Retro Future: Trecutul in viitor

Când spui Fram, spui retro-future. Spui inspiratie din “ieri” și din “maine”, spui un viitor care stie sa valorizeze istoria, fara sa-si piarda gustul pentru inovatie. Un idealism care nu trebuie sa fie neaparat utopic. Modernism fuzionat cu vitalitate și Pop Art.

Pe vremuri, retro-future era echivalent cu modul in care, la inceputul secolului 20, oamenii isi imaginau evolutia: taxi-uri zburatoare, roboti domestici. Astazi, mai lucid, retro-future inseamna recuperarea acelor detalii de design din anii ’50-‘60 care dadeau – tonic si solar- o vibratie irezistibila decadei si integrarea lor in tehnologii de secol 21. La vedere raman elementele unei perioade idealizate, indelung celebrate de muzica pop, moda si cinematografie, in vreme ce, la interior, opereaza softuri contemporane.

Fram se exprima prin design

Povestea acestei marci are peste o jumatate de secol: Fram a asistat la cresterea, descresterea si reasezarea imperiilor moderne, la primul pas al omului pe Luna, la aparitia internetului si a telefonului mobil. E ceva ce leaga, cursiv si armonic, toate momentele istoriei recente, in care si Fram a evoluat ? Raspunsul e pozitiv si vine pe filiera designului: concept ergonomic, tuse elegante, indiferent de varsta.

Lansarea din 2021 confirma rezonanta brandului la esteticul functional. In categoria retro sunt de regasit celebrele linii rotunjite la colturi, o declaratie de iubire pentru formele integrative si armonice. Sa nu uitam de paletarul cromatic ofertant: culori care migreaza de la pastelurile anilor ‘60 la clasicul rosu, nuante metalice si mate, de brun si gri (atit de contemporane) si evident, nedemodabilele alb / negru. In rol de star pentru culoarea identitara a brandului Fram – turcoise inspirat de agata albastra, acceasta referinta pentru rezistenta, optimism si frumusete fara varsta.

FRAM. Cronologie esentiala: Peste jumatate de secol de istorie

Primul frigider romanesc

Romania anului 1959 marchează crearea unui atelier de prototip frigidere, concepţie 100% Sadu.

Anii ‘60 vor aduce noi progrese prin lansarea celor două piese de rezistență: frigiderul Fram și acordeonul Hora, peste jumatate din dezvoltarea uzinei Sadu fiind dedicata frigiderelor cu licență Thomas-Houston.

În anul 1970 uzina înregistrează o nouă etapă de dezvoltare, materializată printr-un vast program de investiţii, punându-se bazele platformei Sadu II.

Adoptarea de noi tehnologii începe în anii ’80, cu fabricaţia frigiderelor cu compresor şi odată cu anul 1991 se reia şi fabricaţia frigiderului de mic litraj cu absorbţie. 

Fram revine si vrea sa cucereasca lumea

Trec mai bine de 20 de ani de la evenimentele din 1989, care au schimbat fata economiei romanesti. Diversitatea si principiile concurentei dau tonul. Treptat, dupa 2010, nevoia de regasire a identitatii nationale si pentru romanii plecati in strainatate si pentru cei de-acasa, duce la un trend imposibil de ignorat: incurajarea brandurilor romanesti valoroase.

FRAM intra in portofoliul NOD 

Network One Distribution (NOD), companie cu capital 100% romanesc, este liderul industriei de distribuție electro-IT, cu afaceri de peste 360 milioane EUR în 2020, în creștere față de anul anterior. Cu o bază de parteneri formată din peste 1.500 de revânzători, compania e activa pe piețele din Europa de Est și România, fiind un furnizor important pentru rețelele de retail locale. Network One Distribution are în portofoliu o gama de produse si servicii complexă, reprezentând nume de top din domeniul electro-IT. 

NOD iubeste marcile romanesti

In ultima decada, interesul pentru revitalizarea brandurilor istorice locale s-a regasit constant in sfera pasiunilor NOD. Fidela acestei strategii, compania anunta in 2021 preluarea brandului Fram, si sub identitatea lui, lansarea unei colectii de electrocasnice iconice, respirand o vibratie retro-future.